odgovorina vprašanja

Vprašanja in odgovori


Na tej strani so zbrani odgovori na nekatera vprašanja, ki si jih morda ne bi upali postaviti naglas, da ne bi izpadli neuki tematike vizualnih komunikacij.

  • Kaj je logotip oziroma prepoznavni znak?
  • Kaj je celostna grafična podoba?
  • Zakaj je letak na mojem zaslonu dolgočasne barve?
  • Kaj je vektorski format?
  • V kakšni obliki dobim prepoznavni znak ali celostno grafično podobo?
  • Kaj je priročnik celostne grafične podobe?
  • Ali pri vas tudi tiskate?
  • Koliko me bodo stale vaše storitve?
  • Ali sploh potrebujem spletno stran?
  • Ali lahko v naš logotip dodate fotografijo rdeče lisice in zemljevid Slovenije po arbitražnem sporazumu?
Logotip ali prepoznavni znak je grafični element, ki označuje produkt, podjetje, organizacijo, blagovno znamko, dogodek, osebo ali drugo entiteto. Logotip je besedni znak in je sestavljen iz črk, medtem ko je prepoznavni znak lahko besedni, slikovni ali največkrat kombinacija obojega. Namen obeh je lažja in večja prepoznavnost produkta, podjetja, blagovne znamke ali druge entitete pri ciljni skupini ljudi.

Logotip ali prepoznavni znak je bistven sestavni element celostne grafične podobe.
Celostna grafična podoba je vizualna podoba entitete in služi za unikatno vizualno identifikacijo le-te. Je ključen element prepoznavnosti, ki privabi potencialne stranke.

Celostna grafična podoba mora biti oblikovana tako, da je pri uporabi kar najbolj fleksibilna, hkrati pa izraža vizijo in poslanstvo entitete. Kvalitetno oblikovana celostna grafična podoba je dodana vrednost entitete.
Letak je oblikovan in shranjen v barvnem modelu CMYK. Ta barvni model je sestavljen iz barv cian, magente, rumene in črne. CMYK barvni model je najpogosteje uporabljan v tisku. CMYK je odštevalni barvni model, saj pri tiskanju oziroma mešanju tiskarskih barv dobimo vedno temnejšo barvo.

Vaš zaslon (televizija, monitor, pametni telefon, tablica ipd.) za prikazovanje barv uporablja RGB barvni model. Ta barvni model je sestavljen iz rdeče, zelene in modre barve, na tem sistemu delujejo vsi digitalni prikazovalniki. RGB je seštevalni barvni model, pri katerem vsako barvo predstavimo kot vsoto rdeče (R), zelene (G) in modre (B) barve oziroma svetlobe. Pri mešanju teh treh barv dobimo vedno svetlejšo barvo.

Barvna modela sta torej precej različna, v praksi se ta razlika odraža v manj nasičenih in manj čistih barvah v CMYK barvnemu modelu, nekaterih barv pa ta barvni model sploh ni zmožen prikazati. Določene barve so za to še posebej občutljive, predvsem so to živi oranžni in zeleni toni, zato za tisk pripravljen letak na vašem zaslonu izgleda bolj "otožno".
Pri vektorskem formatu je slika definirana s krivuljami oziroma z računskimi operacijami, zato je slika "imuna" na deformacije in pri poljubnem povečevanju ne izgubi nobene kvalitete, za razliko od t.i. rastrskega formata, kjer so slike definirane s položajem in barvo pik oziroma pikslov.

Rastrska ali bitna slika je mreža pikslov z določenim številom le-teh, s povečevanjem takšne slike pa se povečuje tudi velikost pik, slika pa tako postane "kvadratasta".
Z izjemo spletnih strani pri nas vse vizualne komunikacije oblikujemo v vektorski obliki. Dobite jih po elektronski pošti v PDF formatu, po dogovoru pa vam jih lahko shranimo in posredujemo tudi v drugih popularnih formatih in v različnih velikostih:
- logotip oziroma prepoznavni znak v rastrskih formatih PNG, JPG, GIF ipd. poljubnih dimenzij;
- dopisni list v za uporabo pripravljeni MS Wordovi datoteki DOC ali DOCX;
- e-poštni podpis v HTML obliki.

Spletno stran dobite v ZIP arhivu, pripravljeno za namestitev na strežnik, po želji pa vam jo na strežnik namestimo tudi mi.

Tiskana varianta priročnika celostne grafične podobe se dostavi v fizični obliki po pošti ali z osebnim prevzemom, kot tudi morebitne druge tiskovine, npr. vizitke, dopisni listi, kuverte, letaki, plakati, transparenti itd.
Priročnik celostne grafične podobe je knjižica navodil za uporabo celostne grafične podobe. V njem so določena pravila za uporabo elementov grafične identitete.

Primer priročnika celostne grafične podobe si lahko ogledate tukaj.
S tiskom in drugo fizično reprodukcijo oblikovanega materiala se žal (še) ne ukvarjamo, sodelujemo pa s kvalitetnimi izvajalci tovrstnih storitev.

Pri nas lahko poleg oblikovanja vizualnih komunikacij naročite tudi tisk, izrez ali druge oblike fizične reprodukcije le-teh, mi pa bomo poskrbeli za kvalitetno izdelavo s strani preverjenih podizvajalcev.
Cena naših storitev je v veliki meri odvisna od zahtev in želja naročnika, zato na to vprašanje ni definitivnega odgovora. Zaupajte nam vaše želje, mi pa vam bomo pripravili ponudbo, lahko pa se odločite za enega izmed predpripravljenih paketov storitev grafičnega oblikovanje, ki jih najdete tukaj.
Splet je najbolj razširjen marketinški kanal na svetu. S spletno prisotnostjo boste povečali svojo prepoznavnost na trgu in povečali prodajo, našli nove priložnosti in poslovne partnerje ter razširili vaše poslovanje. Danes verjetno ni več resnega podjetja na trgu, ki se pomena spleta in poslovanja preko spleta ne bi zavedalo.

Rek »če nisi na internetu, te ni« je sicer obrabljen, ampak drži kot pribit.
Ne.